{{ tweet.login }}

{{{ tweet.body | format }}}

Wird geladen...

×
×

Erwähnungen

×

Benachrichtigungen

„These things haven‘t changed“ - Interview with Claire. Denis about „The Fence“

Lidanoir

Von Lidanoir in „These things haven‘t changed“ - Interview with Claire Denis about „The Fence“

„These things haven‘t changed“ - Interview with Claire. Denis about „The Fence“ Bildnachweis: © MIFF 2025

Colonialist conflicts on the African continent are a recurring theme in   (Stars at Noon) oeuvre, to which she returns again in her most recent cinematic effort. The Fence takes its characters through one long night of reckoning, retribution, and - or at least hoping for - redemption. After premiering in Toronto, the allegorical adaptation of Bernard-Marie Koltès's 1979 stage play "Black Battles with Dogs" screens at the 22nd Marrakech International Film Festival in the Horizons section. In the chilly early morning hours on site in Marrakech, the French filmmaker opened up about her promise to Bernard-Marie Koltès, bringing his play to the screen, and the continuation of colonialism.

Kolonialistische Konflikte auf dem afrikanischen Kontinent ziehen sich wie ein roter Faden durch das Werk von Claire Denis (Stars at Noon) – und genau dorthin kehrt sie auch in ihrem neuesten Film zurück. The Fence begleitet seine Figuren durch eine einzige, lange Nacht voller Abrechnungen, Vergeltung und – zumindest in der Hoffnung der Beteiligten – ein bisschen Erlösung. Nach der Premiere in Toronto läuft die allegorische Verfilmung von Bernard-Marie Koltès’ Bühnenstück „Black Battles with Dogs“ aus dem Jahr 1979 nun beim 22. Marrakech International Film Festival in der Sektion Horizons. In den kühlen Morgenstunden vor Ort in Marrakech sprach die französische Filmemacherin darüber, warum sie Koltès versprach, sein Stück ins Kino zu bringen – und darüber, wie der Kolonialismus bis heute nachwirkt.


Wird geladen...