12x1 – Steuerlos über Alaska
When a propeller departs the engine and causes major damage on Reeve Aleutian Airways flight 8, the experienced crew races to save the airplane and its passengers.
|
12x2 – Inferno in den Everglades
When mysterious cargo boxes ignite on ValuJet flight 592, they bring the whole plane down within a short time. The investigator struggle to find out what kind of cargo could possibly cause such fierce fire to bring a whole plane down.
|
12x3 – Vom Taifun verweht
The investigators wonder how an airliner in our modern world full of fail-safe features can crash on takeoff with nobody realizing that the pilots have made a horrible mistake.
|
12x4 – Fatale Computereingaben
When SilkAir flight 185 plunges 35,000 feet into the Musi River in Indonesia, the NTSB has a theory that the Indonesian authorities are not eager to accept.
|
12x5 – Blind durch den Hagelsturm
Pilot arrogance and macho attitude were the official blame of the crash of TANS Perú flight 204 in severe weather.
|
12x6 – Zusammenstoß über dem Grand Canyon
A mid-air collision of two passenger planes over the Grand Canyon shocks 1956 America. Conclusions reached by investigators of this accident will change aviation forever.
|
12x7 – Der Absturz des polnischen Präsidenten
10 April 2010: Eine Tupolew Tu-154 mit dem polnischen Präsidenten Lech Kaczyński und weiteren wichtigen Regierungsvertretern an Bord stürzt in dichtem Nebel beim Landeanflug auf den russischen Flughafen Smolensk ab, wobei alle Insassen ums Leben kommen. Es wird ermittelt, dass die Flugbesatzung unter Druck gesetzt worden sein soll, den Präsidenten für einen offiziellen Termin rechtzeitig nach Smolensk zu bringen. Außerdem sank die Maschine unter die Mindestflughöhe und reagierte nicht auf den Bodenalarm.
|
12x8 – American-Airlines-Flug 191
When everybody thinks that human error bringing down a modern airliner is no longer possible, the captain of UA173 proves them all wrong.
|
12x9 – Katastrophe in Russland
Contrary to popular belief, the famous Russian hockey team was not killed by a drunken crew. But could just one of the officers on deck with a medical deficiency have caused this disaster? Investigators dig deep.
|
12x10 – Fataler Fahrwerkschaden
28 Dezember 1978: Nur Sekunden vor der Landung einer Douglas DC-8 in Portland zeigt eine Anzeige im Cockpit, dass ein Fahrwerk nicht ausgefahren ist. Das Flugzeug fliegt Warteschleifen und es wird erneut das Fahrwerk ausgefahren, allerdings leuchten noch immer nicht alle Anzeigen auf. Die Piloten beschließen, in der Warteschleife zu bleiben, um das Problem zu lösen. Nach einer Stunde stürzt Flug 173 aber wegen Treibstoffmangels ab. Weil eine Feder im rechten Fahrgestell versagt hatte, war dieses Fahrwerk außergewöhnlich schnell ausgefahren und hatte so den Sensor beschädigt, der das ausgefahrene Gestell meldet und die Anzeige aktiviert.
|
12x11 – Kurswechsel ins Unglück
Ethiopian flight 409's crash could not be attributed to any common reason, mechanical, weather-related or even terrorism. However, the most common and most overlooked reason is lurking in the shadows, quiet and deadly as always.
|
12x12 – Navigation außer Kontrolle
The ATR twin-turboprop aircraft flying 43 passengers on Santa Bárbara Airlines flight 518, a perfectly good aircraft crashed in the Venezuelan mountains. Series of pilot errors and arrogance are to blame for this preventable tragedy.
|
12x13 – Air France 447 verschollen
Air France flight 447 plunged into the Atlantic Ocean for no good reason. Could it be that the automation systems developed to save lives are the blinding cause of destroying lives in the wrong hands of inexperienced pilots?
|